Lowell Focus Suomi | Palvelukokemus

Siirrä katse päivän uhkakuvista tulevaisuuteen, kehottaa futuristi

Tulevaisuustutkijan mielestä Suomella on kaikki kultakauden mahdollisuudet hyvään tulevaisuuteen. Vaikeat ajat usuttavat niitäkin uudistamaan, jotka muuttuvat vasta, kun on pakko.

Lue

Henrik Dettmann: Mitä enemmän tiimi saa vastuuta, sitä paremmin se toimii

Koripallovalmentaja Henrik Dettmann uskoo, että tunteet ohjaavat kaikkea tekemistä ja jokainen johdettava on kohdattava yksilönä.

Lue

Hyvää asiakaspalvelua ei ole ilman hyvää työntekijäkokemusta

Talven energiakriisi laittaa ratkaisukeskeisen asiakaspalvelun koetukselle. Tuotantojohtaja Tuija Keronen tietää, miten hyvä asiakaspalvelu varmistetaan myös vaikeina aikoina.

Lue

Sähköinen laskutus odottaa vielä digiloikkaa

Laskutuksen tulevaisuus on digitaalinen, mutta sen tiellä on vielä monta paperilaskua. Lowellin ja Kivran asiantuntijat piirtävät askelmerkit kohti paperitonta tulevaisuutta.

Lue

Inhimillisyys ja ratkaisukeskeisyys takaavat tyytyväiset asiakkaat myös perinnässä

Asiakkaan kunnioittaminen on perinnän asiakaspalvelun tärkein lähtökohta. Lowell haluaa kohdata ihmiset yksilöinä ja välittää aidosti siitä, että ratkaisu tilanteeseen löytyy ripeästi. Asiakastyytyväisyys on juuri odotusten ymmärtämistä, sanoo professori.

Lue

Tekoälyasiantuntija Peter Sarlin: Pelkkä tekoälykokeilujen määrä ei tee Suomesta edelläkävijää

Pohjoismaiden suurimman tekoälylaboratorion Silo AI:n toimitusjohtaja peräänkuuluttaa suomalaisyrityksiltä investointeja, tuotekehitystä ja tekoälystä hyötyviä digitaalisia tuotteita.

Lue

Edelläkävijäyritys ottaa riskejä silloinkin, kun menee hyvin

Riskinotto, aloittelijan asenne ja kyky oppia pois vanhasta yhdistävät edelläkävijöitä, sanoo futuristi Perttu Pölönen. Liian edellä muita ei kannata futuristin mielestä kuitenkaan kulkea.

Lue

Futuristi: Tältä näyttävät vuoden 2022 megatrendit

Mitä on edessä vuonna 2022? Maailman johtaviin futureisteihin lukeutuva Elina Hiltunen arvioi, mihin megatrendeihin ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksiin yritysten on herättävä viimeistään nyt.

Lue

Keskusteluälykkyys on yrityksen suurin voimavara muutoksessa

Hyvä vuorovaikutus parantaa volitiota, eli aikaansaamisen taitoa. Taito käydä haastavia keskusteluita on merkittävä tekijä etenkin muutosprojektien onnistumisessa.

Lue

Asiantuntija antaa suomalaisyritysten datanhyödyntämiselle kouluarvosanaksi kutosen

Etlan johtava tutkijan ja Aalto-yliopiston työelämäprofessorin Timo Seppälän mukaan Suomi on yhä lähtökuopissa datatalouden kehittämisessä. Maasta löytyy vain kourallinen yrityksiä, jotka oikeasti hyödyntävät dataa monipuolisesti.

Lue

Artikkelit aihealuettain