ARJESSA MUKANA

Apua, sain maksumuistutuksen!

Maksumuistutus ei ole paniikin paikka, vaikka tunnollisesta maksajasta voi siltä tuntua. Luottotiedot eivät ole menneet eikä muutakaan peruuttamatonta ole tapahtunut. Apua löytyy nopeasti Lindorff24.fi:stä.

lindorff24 mockup 4

Päivähoitomaksu unohtui lehtipinon alle, sähkölasku hautautui meilien joukkoon. Kun laskuja tulee paljon ja eri kanavia pitkin, inhimillisiä unohduksia sattuu. Moni säntillisestikin laskunsa maksava on todennäköisesti tehnyt joskus tuttavuutta maksumuistutuksen kanssa.

Järkevintä on hoitaa maksu pois päiväjärjestyksestä saman tien. Jos maksumuistutus on tullut Lindorffista, apu on siellä missä lähin nettiyhteyskin eli osoitteessa lindorff24.fi. Palvelua voi käyttää 24/7, eli  juuri silloinkin kun asiakas itse haluaa.

Lindorff24-palvelu auttaa joka päivä ja kaikkina vuorokaudenaikoina. Se toimii myös mobiilisti, eli tilanteen selvittämiseen riittää älypuhelin.

Maksu kuntoon ilman viiveitä

Kun maksumuistutus yllättää, siitä haluaa yleensä eroon saman tien. Lindorff24 vastaa tähänkin haasteeseen, sillä palvelussa tehty maksusuoritus välittyy Lindorffin tiedoksi saman tien. Jos maksuun käyttää esimerkiksi verkkopankkia, voi rahaliikenne viedä parikin päivää.

Kun lasku on maksettu, vahvistus maksusta tulee vielä tekstiviestillä. Viimeistään silloin voi huokaista helpotuksesta: asia on hoidettu.

Maksusuunnitelma avuksi

Joskus maksukehotus yllättää hetkellä, jolloin tili on lähes tyhjä. Ensiapuna useimman perintään edenneen laskun eräpäivää voi Lindorff24-palvelussa siirtää muutaman päivän. Tämä auttaa, jos tilipäivä häämöttää lähellä. Uudet eräpäiväehdotukset ovat valmiina palvelussa ja klikkaus itselle sopivimman päivämäärän kohdalla riittää.

Osalle rästissä olevista laskuista voi tehdä myös maksusuunnitelman: eli maksaa lasku useammassa erässä. Lindorff24 tarjoaa tähän erilaisia vaihtoehtoja, joista voi valita omiin tuloihin ja menoihin parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Arkipäivisin työaikaan Lindorff24-palvelussa toimii myös chat, jota kautta saa chat-neuvojilta opastusta kaikissa maksumyöhästymisiin liittyvissä asioissa

Lisäksi palveluun voi päivittää omia tietojaan, esimerkiksi tilinumeron maksusuorituksen palautusta varten. Tämä auttaa, jos on erehdyksessä maksanut laskun kahteen kertaan.

Mukavan matala käyttökynnys

Lindorff 24-palvelua on kehitetty asiointikanavana vuodesta 2015 ja sen suosio on noussut tasaisesti koko ajan.

– Tällä hetkellä jo noin 60 prosenttia asioinnista Lindorffin kanssa tapahtuu verkkopalvelun kautta. Moni pitää sitä kiittämisen arvioisena, sanoo Lindorffin laatuasiantuntija Tanja Ylänen.

Asiakaspalautteessa on kehuttu muun muassa Lindorff24:n nopeutta ja kätevyyttä – sitä, että asiat saa hoidettua saman tien kuntoon. Positiivista palautetta on annettu myös siitä, että palvelulla on mukavan matala käyttökynnys.

– Jos maksumuistutus tuntuu jotenkin aralta tai nolottaa, niin moni kokee netissä asioimisen luontevampana kuin vaikka puhelinsoiton.

Tanja Ylänen kertoo, että Lindorff24-palvelua kehitetään jatkossakin asiakaspalautteen avulla.

– Palveluun on säännöllisin väliajoin tulossa uusia ominaisuuksia. Haluamme kehittää sitä edelläkäyvänä ja asiakaslähtöisenä palveluna maksuongelmissa.

 

16.12.2016
Teksti Matti Välimäki
Kuvat Otavamedia OMA/Getty Images

Apua velkojen hallintaan

Nuorten naisten vertaisvinkit: Näin oma talous hallintaan

Chat-neuvoja, palveluksessasi!